Maak me gek; drie motos in 1

Even bijkletsen...

Moderator: HoleInOne

Maak me gek; drie motos in 1

Berichtdoor HutseFruts » 04 nov 2009 15:00

http://www.450gp.com & http://www.450gp.nl

U koopt een RMZ voor in de blub. U bestelt daarna een 450GP kit en u kunt supermotoën alsmede wegracen. :cheers: :cheers: :cheers:
Brommers kiek´n:
Suzuki 2005 DR-Z400SM
Aprilia 1995 RS250

DR-Z mods: Suzuki DR-Z handkappen, TT skidplate, TT case savers, 3x3 mod, TT FCR39-MX kit, Kientech FCR fuelscrew, Merge Racing APS, LeoVince X3 slip on demper & mid pipe, ABP-Racing header pipe, K&N filter, E CDI.
HutseFruts

Re: Maak me gek; drie motos in 1

Berichtdoor TurboTeunis » 05 nov 2009 00:55

filmpje

pdfje

Voor het geld wat die kit kost kan je natuurlijk ook gewoon een 2e hands racer erbij kopen. :roll:
Farmers feed the world
TurboTeunis

Berichtdoor HutseFruts » 05 nov 2009 11:03

Dat hangt er van af; ik denk niet dat je een competente ´mini-mono´ kan kopen voor dat geld. Ze worden niet kant en klaar gebouwd (je zult ´m zelf moeten bouwen). Als je doelt op een willekeurige wegmotor waar je alles afsloopt om een racertje te maken; da´s wat anders. Boevendien hebben deze motorfietsen (450gp) hun eigen cup; daar kan je met je gemodificeerde 600tje niet aankomen. Enduro ombouwen naar SM (deze optie zit ook in de kit) kost je ook een bak geld als je het goed wil doen met remmerij en vering. Een echte racemotor als een TZ250 of RS250 kost je klauwen vol met geld.

Ik vind het een super initiatief.
Brommers kiek´n:
Suzuki 2005 DR-Z400SM
Aprilia 1995 RS250

DR-Z mods: Suzuki DR-Z handkappen, TT skidplate, TT case savers, 3x3 mod, TT FCR39-MX kit, Kientech FCR fuelscrew, Merge Racing APS, LeoVince X3 slip on demper & mid pipe, ABP-Racing header pipe, K&N filter, E CDI.
HutseFruts

Berichtdoor jazz » 06 nov 2009 00:09

jazz

Berichtdoor HutseFruts » 06 nov 2009 00:32

Ja, gaaf hé.

In 2012 zullen naar alle waarschijnlijkheid de 125cc fietsen uit het wk worden ingeruild voor 450 mono´s. Dat doet mij als 2takt liefhebber veel pijn maar ik vind 450 mono´s wel de minst erge opvolger. Ik heb ook vroeguh erg genoten van de SOS en supermono cups. Ik hoop dat KTM ooit nog ´s hun RC4 (gebaseerd op de lc4 690 motor) uit zal brengen. De enige sportmotor waarvoor ik m´n RS (heel misschien ...) voor in zou ruilen.
Brommers kiek´n:
Suzuki 2005 DR-Z400SM
Aprilia 1995 RS250

HutseFruts

Berichtdoor jazz » 06 nov 2009 12:21

Off-topic..

Ik heb nooit een tweetakt motor gereden.
Wel opgevoerde brommers natuurlijk.

Het mooie aan tweetakt is denk ik dat ze zo'n vreemd koppelverloop hebben.
Ineens komt de power erin! En hoe! Jahoe!

Officieel is een vlakke koppelkromme wat je moet hebben, maar volgens mij is dat gewoon saai.
Daarom lijkt een electrische motorfiets me ook niks (en het geluid).
Daarom was de suz katana ook zo cool.

Plus dat 2takt als idee eigenlijk gewoon veel slimmer is.
2x zo veel arbeidsslagen, gebruik ook de ruimte onder de zuiger.
jazz

Berichtdoor HutseFruts » 06 nov 2009 21:43

jazz schreef:Off-topic..

Plus dat 2takt als idee eigenlijk gewoon veel slimmer is.
2x zo veel arbeidsslagen, gebruik ook de ruimte onder de zuiger.

Ja, theoretisch is het gewoon een beter concept. In de praktijk zijn de verliezen hoog, het verbruik hoog en ja, d´r komt wel wat extra prut uit die pijpjes (en dat mag vandaagdedag natuurlijk niet meer). Er zijn/waren voldoende initiatieven, studies en prototypes om te bewijzen dat een groot gedeelte van de negatieve punten van een moderne 2takt oplosbaar zijn. Echter het mocht niet baten en het doek is gewoon gevallen. Gelukkig zijn er nog een paar fabrikanten die lekker doorgaan (KTM, GasGas, TM, etc.) maar een snelle straat 2takt zal het levenslicht niet meer zo snel zien.

Zie voor echt liefhebbers tweetakt geweld http://www.twostrokeshop.com/two_stroke ... ngines.htm en http://www.twostrokeshop.com/Aprilia_RS500_2008.htm.
Brommers kiek´n:
Suzuki 2005 DR-Z400SM
Aprilia 1995 RS250

HutseFruts

Berichtdoor Hoelio » 07 nov 2009 12:18

Tsjah, emissie-eisen... :roll:

Ze zouden dat naar rato moeten belasten:

Betalen per miligram per kilometer. Als je veel rijdt is het dus rendabel om zuinig te rijden. Voor die paar kilometers die wij op ons gele ros (blijft toch een beetje de enige echte Soes-kleur :tongue: ) maakt het niet zoveel uit.

Ik blijf het krom vinden dat er net zoveel wegenbelasting betaald dient te worden (voor hetzelfde vehikel in dezelfde provincie) door de particuliere verbruiker die 8.000 kms per jaar aflegt als door de zakelijke rijder die over een ton heen gaat... :drunken:
De optimist verkondigt dat we in de best denkbare wereld leven, de pessimist is bang dat dit waar is...
Hoelio
Site Admin

Keer terug naar Koffiecorner